Sociale Medier

De Sociale Medier spiller en stadig voksende rolle, når det kommer til markedsføring og synlighed.

Facebook, LinkedIn og Instagram er tre platforme, du ikke kommer udenom. Hos Medier & Web hjælper jeg flere virksomheder med content på deres sociale medier.

Jeg sørger for den rette tekst, det rammende blikfang og hjælper med annonceringen.

Markedsføring ved hjælp af content på de sociale medier

Medier & Web hjælper flere virksomheder i forskellige brancher med deres content på deres sociale medier. Og selvom virksomhederne er forskellige, er deres mål ens. De vil gerne ligge top-of-mind hos deres målgrupper og potentielle kunder.

Hvis du bruger dine sociale medier målrettet, er de uvurderlige redskaber til at nå dette mål.

Du skal behandle dine sociale medier som et interaktivt reklameblad, hvor du har muligheden for at interagere med – og skabe relationer til dine eksisterende- og kommende kunder. De sociale medier skal betragtes som et kraftfuldt redskab, hvor du med den rette anvendelse får mange potentielle talerør for din virksomhed gennem delinger og likes.

Markedsføring på sociale medieplatforme som LinkedIn, Facebook og Instagram er vigtige kanaler for at styrke en virksomheds online tilstedeværelse og engagere en bredere målgruppe. Hver platform tilbyder unikke fordele, der kan maksimere virksomhedens synlighed og forbinde den med potentielle kunder på forskellige niveauer.

Sammenfattende muliggør markedsføring på LinkedIn, Facebook og Instagram  målretning til specifikke målgrupper, øger brandbevidstheden og skaber en tovejskommunikation, der kan forbedre kundeloyalitet og engagement. Disse platforme udgør derfor en integreret del af moderne digital markedsføring, hvor virksomheder kan forme deres historie og forbindelse til forbrugerne på en mere personlig og effektiv måde.

Spørgsmål & svar

Klik på pilene for at åbne svarene

Hvilket Socialt medie passer bedst til min virksomhed?

Det er svært at sige, hvilket socialt medie, der passer bedst til din virksomhed. Jeg ved, at mange hævder at LinkedIn er til virksomheder og erhvervsledere, Facebook til tidsfordriv for de midaldrende og Instagram er for de unge, som er lidt ældre end dem, der bruger TikTok.

Det er til dels sandt, og så alligevel ikke. I dag er de tre medier gode kanaler for alle.

Instagram og Facebook er blevet slået sammen under paraplyen META, hvor du får et overordentligt stærkt markedsføringsredskab.

Og LinkedIn er begyndt at kopiere modellen med virksomhedssider og mulighed for at kunne invitere og dele opslag på kryds og tværs. Deres betalte annoncering er også under heftig udvikling.

Kontakt mig i dag for en snak om, hvordan du bruger dit foretrukne sociale medie bedst.

Hvad kræver det at få flere følgere følgere på de sociale medier?

Det kræver tid og ihærdighed at gøre dine sociale medier til stærke, virale markedsføringsredskaber.

Der er ikke noget magisk ved de sociale medier. De virker kun, når du bruger dem. Det vil sige, at jo flere opslag med relevant indhold, du lægger op, jo stærkere bliver dine sociale medier.

Hvad er godt indhold på de sociale medier?

Godt indhold på dine sociale medier er indhold, der spreder dit budskab på en måde, der giver dine følgere lyst til at dele, kommentere og like dine opslag, uden at det er slagtilbud og konkurrencer, du lægger op.

Godt indhold må gerne være billeder og videoer med ansigter på. Gerne ansigter af dig og de andre i virksomheden. Det skaber genkendelse hos jeres kunder, og de potentielle kunder føler, at de kommer til at kende jer, før de har kontaktet jer.

Skal det være opslag med konkurrencer eller tilbud?

Nej, dine opslag behøver ikke at være konkurrencer eller slagtilbud for at blive delt og set. Ligesom i alle andre markedsføringssammenhænge, gælder det om at lave oplag, der viser, hvad din virksomhed kan, hvem I er og hvad I laver.

Hvor ofte skal vi lægge nye opslag op?

Der er ikke nogle regler for, hvor ofte en virksomhed skal lægge nye opslag op på de sociale medier.

Jeg anbefaler, at man som minimum lægger et opslag op i ugen. Og helst med relevant indhold, som modtagerne gerne vil dele og synes om.

Hvordan kan Medier & Web hjælpe med de sociale medier?

Jeg kan hjælpe jer med at få et overblik over, hvordan de sociale medier skal bruges i jeres virksomhed. Det gør jeg ved at:

  • Kortlægge jeres målgrupper
  • Lave et årshjul for, hvornår det er tid til at lægge opslag op.
  • Hjælpe med opsætning af annoncer.
  • Skrive teksterne til jeres opslag.
  • Lave blikfanget (grafikken, billedet, videoen).
  • … og meget mere.

Ring eller skriv til mig for en uforpligtende snak om jeres sociale medier.

Eksempler på content på Facebook afMedier & Web

Content Medier og web

Opslag for Tommy Jørgensen VVS

Medier Og web Just Ask

Opslag for Just Ask Herretøj

Medier og web esbjerg Housing

Opslag for Esbjerg Housing

Medier og web breinholt

Opslag for Breinholt VVS